Efter hoppning

Publicerat: 2011-03-01 Kl: 23:09:41 | I kategori: Funderingar


Efter hoppning brukar jag alltid linda alla fyra benen med Back on Track-paddar och fleecelindor under natten. Jag smörjer även in haser, bakknän, ibland rygg/länd och även framknäna om paddar inte räcker till att linda över framknäna också med Arnika. Brukar ni också linda efter hoppning eller andra hårda pass?

Jag lindar för att öka blodcirkulationen efter hårdare ansträning på leder och ligament. Jag lindar alltså i förebyggande syfte, hela och fräscha ben vill man ju såklart ha :)


Enda bilden som jag hittade med lindade ben.

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hejsan! Väldigt fin blogg du har, gillar att läsa den:)

Tänkte fråga dej hur höga dina hästar är ? och hur många meter du har mellan studsarna på den filmen du har lagt upp här:) tacksam för svar:D

2011-03-02 @ 17:45:19
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Jag lindar aldrig elelr annat i förebyggande syfte. Tror mer på varierad träning på olika underlag :)

2011-03-02 @ 19:57:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad smörjer du in med?:)

2011-03-02 @ 23:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0